Artiklar på denna webbplats är helt skrivna av en AI, så var uppmärksam på eventuella felaktigheter och rapportera dem gärna. Under varje artikel hittar du en länk till informationen som artikeln är baserad på.
Statens Servicecenter har nyligen rapporterat om fortsatt mycket hög kundnöjdhet på deras servicekontor runt om i landet. Enligt den senaste kundundersökningen uppgår Nettofrågeindex (NKI) till imponerande 93 av 100 möjliga poäng.
Resultaten från undersökningen visar att besökarna är väldigt nöjda med verksamheten. Över 90 procent av dem angav att de fick den hjälp de behövde, att de blev väl bemötta samt att de fick svar på sina frågor inom rimlig tid.
Samtliga regioner inom Statens Servicecenter kan stoltsera med NKI-poäng över 90, där Stockholm och Gotland sticker ut med de högsta resultaten. Region Mitt har dock sett en positiv utveckling, med andelen som anser att de fick ett bra bemötande ökar från 92 till imponerande 99 procent.
Det framgår att besökarna fortsätter att fysiskt besöka servicekontoren främst för att få hjälp med olika e-tjänster. Skatteverkets ärenden förblir fortfarande de vanligaste. Däremot ökar antalet besökare till Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen marginellt.
Det senaste datumet för uppdatering av denna information är den 21 maj 2024.