Tillbaka till startsidan

Statens Servicecenters kundnöjdhet på topp!

Statens Servicecenter fortsätter leverera hög kundnöjdhet

Statens Servicecenter har nyligen rapporterat om fortsatt mycket hög kundnöjdhet på deras servicekontor runt om i landet. Enligt den senaste kundundersökningen uppgår Nettofrågeindex (NKI) till imponerande 93 av 100 möjliga poäng.

Nöjda besökare och effektiv service

Resultaten från undersökningen visar att besökarna är väldigt nöjda med verksamheten. Över 90 procent av dem angav att de fick den hjälp de behövde, att de blev väl bemötta samt att de fick svar på sina frågor inom rimlig tid.

Regionernas prestationer

Samtliga regioner inom Statens Servicecenter kan stoltsera med NKI-poäng över 90, där Stockholm och Gotland sticker ut med de högsta resultaten. Region Mitt har dock sett en positiv utveckling, med andelen som anser att de fick ett bra bemötande ökar från 92 till imponerande 99 procent.

Fokus på e-tjänster och Skatteverkets ärenden

Det framgår att besökarna fortsätter att fysiskt besöka servicekontoren främst för att få hjälp med olika e-tjänster. Skatteverkets ärenden förblir fortfarande de vanligaste. Däremot ökar antalet besökare till Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen marginellt.

Det senaste datumet för uppdatering av denna information är den 21 maj 2024.

Artikeln är baserad på denna artikel på statenssc.se.