Tillbaka till startsidan

Statens servicecenter stödjer de uppsagda vid Northvolts konkurs

Statens servicecenter stödjer de uppsagda vid Northvolts konkurs

Statens servicecenter har nyligen fått i uppdrag att skapa en webbsida som innehåller samlad information för de personer som blivit uppsagda på grund av konkursen hos Northvolt. Denna webbsida har skapats för att erbjuda kortfattad information samt länkar till ytterligare stöd från olika samverkansmyndigheter.

En del av krishubben på The Great Northern

Webbsidan som Statens servicecenter tagit initiativ till är en del av en större krishubb för myndighetssamverkan på The Great Northern. Målet med denna satsning är att kunna erbjuda ett mer samlat och enhetligt stöd samt hjälp till de drabbade vid Northvolts konkurs.

Vem kan ta del av informationen?

Alla tidigare anställda vid Northvolt är inbjudna att ta del av det stöd och den information som presenteras på denna webbplats. Genom att besöka sidan kan de få relevant information som kan underlätta den svåra situation de befinner sig i efter uppsägningen.

Uppdaterad information till 2025-04-01

Webbplatsen som Statens servicecenter skapat har senast uppdaterats till den 1 april 2025. Det innebär att all information och stöd som presenteras på sidan är aktuell och aktuell för de som behöver det.

Kontaktdetaljer och ytterligare resurser

På webbplatsen finns kontaktdetaljer tillgängliga för de som behöver komma i kontakt med ansvariga för stödet. Dessutom erbjuds länkar till LinkedIn-profiler, RSS-nyheter och en webbkarta för att underlätta för de besökare som behöver ytterligare resurser och information.

Genom denna initiativ från Statens servicecenter hoppas man kunna bistå de uppsagda vid Northvolts konkurs på ett effektivt och samlat sätt. Med den samlade informationen och stödet som erbjuds på webbplatsen kan förhoppningsvis de drabbade få den hjälp de behöver i denna svåra situation.

Artikeln är baserad på denna artikel på statenssc.se.