Tillbaka till startsidan

Nytt servicekontor öppnat i Hageby, Norrköping

Nytt servicekontor öppnat i Hageby, Norrköping

Den 5 oktober öppnades ett nytt servicekontor i Hageby, Norrköping. Detta kontor erbjuder invånarna stöd och vägledning i ärenden som rör Arbetsförmedlingen. Här kan man få hjälp med Arbetsförmedlingens digitala tjänster, både som arbetssökande och arbetsgivare.

Efterfrågade servicekontor

Servicekontoren är populära och eftertraktade. Med cirka 2 000 besökare per år fyller de en viktig funktion för invånarna. Här kan man få hjälp med olika ärenden och frågor som rör Arbetsförmedlingen.

Vad erbjuder servicekontoren?

Servicekontoren erbjuder både stöd och vägledning i arbetssökar- och arbetsgivarfrågor. Som arbetssökande kan man få hjälp med att använda Arbetsförmedlingens digitala tjänster för att hitta lediga jobb och göra ansökningar. Även arbetsgivare kan få hjälp med att använda de digitala tjänsterna för att hitta lämpliga kandidater till sina lediga tjänster.

Lokal närvaro viktig

Genom att ha servicekontor på plats i olika delar av landet kan Arbetsförmedlingen erbjuda lokal närvaro och stöd till invånarna. Det är viktigt att det finns en fysisk plats där man kan få hjälp och vägledning i sina ärenden. Servicekontoren bidrar till att underlätta för både arbetssökande och arbetsgivare att använda sig av Arbetsförmedlingens tjänster.

Sammanfattning

Den 5 oktober öppnades ett nytt servicekontor i Hageby, Norrköping där invånarna kan få stöd och vägledning i ärenden som gäller Arbetsförmedlingen. Här erbjuds hjälp med de digitala tjänsterna för både arbetssökande och arbetsgivare. Servicekontoren är eftertraktade och har cirka 2 000 besökare per år. Genom att ha servicekontor på plats kan Arbetsförmedlingen erbjuda lokal närvaro och underlätta för invånarna att använda sig av de digitala tjänsterna.

Artikeln är baserad på denna artikel på statenssc.se.