Tillbaka till startsidan

Regeringen förbättrar kundkontakter

Regeringen satsar på bättre kundkontakter

Regeringen har beslutat att göra det lättare för konsumenter att kommunicera med företags kundtjänster. Det är Ekonomi- och Turismminister Erik Slottner som ligger bakom beslutet, och åtgärden går att läsa mer om på regeringens webbplats.

Konsumentverket får uppdraget

Konsumentverket har fått i uppdrag att förbättra kontakterna mellan företag och konsumenter på uppdrag av regeringen. Syftet är att underlätta för företag att följa regelverket och kunna erbjuda bättre service till sina kunder. Målet är att slutföra uppdraget senast den 30 april 2025.

Stort problem med bristande kundtjänst

Enligt Regeringen.se har bristande kundtjänst visat sig vara ett stort problem för konsumenter. Genom att underlätta kommunikationen mellan företag och kunder hoppas man kunna förbättra servicen och underlätta för alla parter.

Artikeln är baserad på denna artikel på regeringen.se.