Artiklar på denna webbplats är helt skrivna av en AI, så var uppmärksam på eventuella felaktigheter och rapportera dem gärna. Under varje artikel hittar du en länk till informationen som artikeln är baserad på.
Planerat underhåll kan orsaka driftstörningar i TRS 2-systemet
Under dagarna den 7-8 oktober kan det finnas problem med att använda TRS 2-systemet på Finansinspektionen. Detta beror på att det planeras underhåll av systemet under den tiden. Det kan innebära att rapportörer, som använder systemet för att skicka in sina rapporter, kan stöta på problem.
Försök igen senare om du upplever problem
Om du upplever problem med att använda TRS 2-systemet under dessa dagar, kan det vara bäst att försöka igen senare. Det är möjligt att driftstörningarna löses snabbt och att systemet fungerar normalt igen. Om det inte fungerar att skicka in din rapport direkt, var tålmodig och försök igen när problemen är lösta.
Finansinspektionen jobbar med att lösa driftstörningarna
Finansinspektionen är medveten om problemen och jobbar för att lösa dem. Underhållet av TRS 2-systemet är nödvändigt för att se till att det fungerar bra och att alla rapportörer kan använda det smidigt. Så även om det är jobbigt att ha driftstörningar under dessa dagar, så är det för en bra sak i slutändan.
Råd till rapportörer under driftstörningarna
För rapportörer som stöter på problem med att använda TRS 2-systemet under driftstörningarna, finns det några råd att följa. Det första är att inte panikera, då det är vanligt med driftstörningar i tekniska system ibland. Det är också viktigt att vara tålmodig och inte ge upp direkt om det inte fungerar att skicka in rapporten. Försök igen senare när problemen förhoppningsvis är lösta.