Tillbaka till startsidan

Möjlighet att skicka in TR-filer trots avbrott i TRS 2-systemet

Finansinspektionen meddelar om förändringar i TRS 2-systemet

TRS 2-systemet kommer att vara avstängt för underhåll

I ett meddelande från Finansinspektionen framgår det att TRS 2-systemet kommer att vara avstängt för underhåll den 27 september 2023. Det innebär att vissa förändringar kommer att ske under denna tid.

Möjlighet att skicka in TR-filer finns fortfarande

Trots att TRS 2-systemet är avstängt för underhåll så kommer det fortfarande att vara möjligt att skicka in TR-filer. Det innebär att företag och organisationer fortfarande kan lämna in sina rapporter som vanligt.

Feedback kommer att ges efter underhållet

En viktig sak att tänka på är att feedback från Finansinspektionen kommer att skickas ut först när underhållet är klart. Det betyder att företag och organisationer kan förvänta sig att få återkoppling på sina inlämnade TR-filer först efter att underhållet har avslutats.

Det är viktigt att vara medveten om denna förändring och att anpassa sitt arbete efter det tillfälliga avbrottet i TRS 2-systemet. Finansinspektionen kommer att meddela när systemet är tillgängligt igen.

Det är alltid bra att vara uppdaterad på förändringar och anpassa sig efter dem för att undvika eventuella problem eller missförstånd.

Artikeln är baserad på denna artikel på fi.se.