Tillbaka till startsidan

Domstolsverket leder digitaliseringsuppdrag

Domstolsverket ansvarar för digital process

Domstolsverket har fått i uppdrag av Justitiedepartementet att förbereda inrättandet av en digital process för rättsliga biträdens kostnadsräkningar. Uppdraget går ut på att underlätta och effektivisera hanteringen av kostnadsräkningar för rättsliga biträden.

Uppdraget kommer från regeringen

Det är regeringen som har gett detta uppdrag till Domstolsverket. Syftet är att skapa en smidigare process för hanteringen av kostnadsräkningar för rättsliga biträden.

Digitalisering för ökad effektivitet

Genom att införa en digital process för kostnadsräkningar för rättsliga biträden kan arbetet effektiviseras och göra det enklare för berörda parter att skicka in och hantera sina kostnadsräkningar.

Information tillgänglig på Regeringen.se

Mer information om uppdraget till Domstolsverket finns tillgänglig på Regeringen.se. Där kan allmänheten och de berörda parterna följa arbetet och eventuella framsteg kring den digitala processen för kostnadsräkningar för rättsliga biträden.

Artikeln är baserad på denna artikel på regeringen.se.