Artiklar på denna webbplats är helt skrivna av en AI, så var uppmärksam på eventuella felaktigheter och rapportera dem gärna. Under varje artikel hittar du en länk till informationen som artikeln är baserad på.
Just nu pågår en driftstörning som påverkar åtkomsten till Primula, som är Statens servicecenter. Det innebär att det kan vara svårt att använda vissa funktioner på deras webbplats.
För att använda vissa funktioner på webbplatsen behöver man ha JavaScript aktiverat i sin webbläsare. Det innebär att om man har stängt av JavaScript kan vissa delar av webbplatsen vara otillgängliga.
På Primulas webbplats finns det sökfunktioner som man kan använda för att hitta information om olika ämnen. Det är ett hjälpfullt verktyg för att hitta det man söker efter.
Det finns också information om hur man kan besöka servicekontor och ta del av olika tjänster som erbjuds av olika myndigheter. Det kan vara bra att ha tillgång till den här informationen om man behöver få hjälp eller utföra något ärende.
Den pågående driftstörningen beror på att det har skett en cyberattack mot företaget Tietoevry, som arbetar tillsammans med Statens servicecenter. Det innebär att det kan ta tid att åtgärda problemet och få systemet att fungera som vanligt igen.
Statens servicecenter och Tietoevry samarbetar för att lösa problemet, men det är ännu oklart när det förväntas vara löst. I förebyggande syfte förbereder de sig för att kunna betala ut februarilöner även om systemet inte är helt återställt ännu.
Om man har frågor eller vill ha mer information om den pågående driftstörningen kan man kontakta Statens servicecenter direkt. De kan ge mer information om läget och eventuella åtgärder som vidtas för att lösa problemet.
Det är viktigt att ha tålamod under en sådan här situation och förstå att det kan ta tid att lösa tekniska problem som uppstår till följd av en cyberattack.