Tillbaka till startsidan

Störning i telefoni hos Folkhälsomyndigheten löst

Störning i telefoni hos Folkhälsomyndigheten

Folkhälsomyndigheten har meddelat att det har varit en störning av telefoni sedan eftermiddagen den 27 december. Problemet ska nu vara åtgärdat och det går återigen att ringa till myndigheten.

Möjlighet att kontakta via mejl

Under avbrottet fanns det möjlighet att nå en tjänsteman i beredskap och presstjänsten genom att skicka mejl istället för att ringa. Detta gjordes för att säkerställa att all nödvändig kommunikation kunde genomföras trots telefonproblemen.

Felsökning pågår

Även om telefoniåterställningen har genomförts så pågår fortfarande felsökning för att identifiera orsaken till störningen. Folkhälsomyndigheten arbetar för att säkerställa att liknande problem inte uppstår i framtiden.

Det är ingen tvekan om att störningar av telekommunikation kan vara frustrerande och påverka den dagliga verksamheten för myndigheter och människor i allmänhet. Vi kan dock vara tacksamma för att åtgärden vidtogs snabbt och att man kunde nå myndighetens personal via andra kommunikationskanaler under avbrottet. Förhoppningsvis blir detta en lärorik händelse som bidrar till en bättre beredskap för liknande situationer i framtiden.

Artikeln är baserad på denna artikel på folkhalsomyndigheten.se.