Tillbaka till startsidan

Störning i Spelinspektionens telefonlinje - använd webbplatsen istället

Spelinspektionen har problem med telefonlinjen

Spelinspektionen meddelar att det för tillfället är svårt att nå dem via telefon på grund av störningar i telefonnätet. Det betyder att det kan vara svårt att få kontakt med dem genom att ringa till deras telefonnummer.

Kontakta istället via webbplatsen eller e-post

För att få hjälp eller ställa frågor till Spelinspektionen rekommenderar de att man istället använder deras kontaktformulär på webbplatsen, eller att man skickar ett e-postmeddelande.

Hur används kontaktformuläret?

Kontaktformuläret på Spelinspektionens webbplats är ett enkelt sätt att nå dem och skicka in sin förfrågan eller fråga. För att använda formuläret behöver man fylla i uppgifter som namn, e-postadress och ämne. Sedan kan man skriva sin fråga eller förklara vad man vill ha hjälp med. När man är klar kan man skicka iväg formuläret genom att klicka på "Skicka".

E-post som alternativ

Ett annat sätt att kontakta Spelinspektionen är genom att skicka ett e-postmeddelande. Man kan hitta deras e-postadress på deras webbplats. Det är viktigt att man i e-postmeddelandet tydligt beskriver vad man vill ha hjälp med eller vilken fråga man har.

Vänta på svar

När man har kontaktat Spelinspektionen, antingen via kontaktformuläret eller genom e-post, är det viktigt att veta att det kan ta lite tid innan man får ett svar. Det kan bero på att de har många ärenden att hantera just nu. Men de kommer att göra sitt bästa för att hjälpa till så snabbt som möjligt.

Artikeln är baserad på denna artikel på spelinspektionen.se.